In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

woensdag 11 juli 2012

Bloedtransfusie Amc

Vanochtend nadat ik Aimee naar school gebracht heb, ga ik met Elynn naar Tergooi ziekenhuis.

Vandaag staat bloedprikken op de agenda. Mijn gevoel zegt dat haar HB te laag is. Ze ziet al vanaf het weekend wit en is ook moe. Vanaf zondag slaapt ze 's middags weer. Ook schommelt ze weer erg met de temperatuur. Vanochtend was deze 38.9. Bij 38.5 is contact opnemen met AMC. Bij Elynn is het altijd 's ochtends hoog maar gedurende de dag gaat het niet meer hoger dan 38 graden. Ook is ze verder niet ziek.

Ik wil de bloeduitslagen afwachten. Eigenlijk worden we morgen gebeld, maar ik wil dan vanmiddag tijdens verpleegkundige spreekuur al gaan bellen.

Bij het lab is het weer druk. Gelukkig mag Elynn altijd gelijk doorlopen. Wel moeten we altijd even wachten voordat de sticker met haar naam uit het apparaat komt. Elynn gaat alvast op een stoel zitten. Prikken gaat zoals altijd goed en Elynn mag stickers mee naar huis.

Na de lunch gaat Aimee met haar vriendinnetjes buiten spelen en Elynn ligt te slapen. Ik wil tussen 3 en 4 uur telefonisch spreekuur bellen over de bloeduitslagen.

Dan gaat rond half 3 mijn telefoon. Het nummer begint met 020-566 dat is het Amc. Er wordt verteld dat de HB 4.5 is, ze in aplasie is en dat ze een bloedtransfusie nodig heeft. Ze vraagt ook of ik dat aan haar gemerkt hebt. Ik vertel over dat ze nogal witjes ziet, s middags weer slaapt en dat haar temperatuur schommelt. Ze geeft aan dat het bloed besteld wordt en dat we naar de afdeling mogen komen.

Ik bel Rob op of hij naar huis komt en naar mijn schoonmoeder of zij Aimee kan opvangen.

Tegen kwart voor 4 brengen we Aimee bij oma. Aimee moet erg huilen. Ze wil bij mama blijven en ze wilt me niet meer los laten. Pfff heftig om zo afscheid te moeten nemen.

Gelukkig krijgen we al snel een sms dat het weer goed gaat met Aimee.

In het Amc aangekomen blijkt de afdeling oncologie weer vol te liggen en mogen we naar de afdeling grote kinderen 1-10 jaar.

Het duurt even voordat de zaalarts komt. Het is een bekende zij was in het begin ook de zaalarts op oncologie. Ze kijkt Elynn na. Elynn is opstandig en laat niet alles zo gauw meer toe. Ze wordt boos en schreeuwt maar uiteindelijk mag het dan toch.

Dan naar de behandelkamer waar Elynn wordt aangeprikt. Nu ook laat ze niet alles toe en slaat van zich af. Toch gaat alles weer goed en wordt er bloed afgenomen. Bloedkweken en bloed voor ontstekingswaarden.

We krijgen een kamer met sluis. Het is een grotere kamer als op de Onco afdeling. Wel moet op deze afdeling betaald worden voor de koffie.

De zaalarts gaat overleggen met de oncoloog. Elynn heeft nu geen koorts gelukkig.
Bloed is besteld.

tegen 7 uur komt de zaalarts vertellen dat ze het een nachtje aankijken. Mocht Elynn koorts krijgen wordt er direct gestart met antibiotica. Zo niet dan mogen we morgen naar huis. HB was inmiddels gezakt naar 4.1. Bloed is dus echt wel nodig.

Het bloed wordt rond half 8 aangehangen. Deze loopt in 4 uur in en dan nog spoelen dus het zou anders toch nachtwerk worden. Dus maar goed dat we dan maar een nachtje blijven slapen.

Er lagen een paar kaartjes nog voor Elynn dus die hebben we in d'r kamer opgehangen om het een beetje op te leuken. Elynn zit weer in isolatie en mag de kamer helaas niet verlaten.

Nu maar hopen dat ze geen koorts krijgt.
Alleen jammer dat ik nu niet op de koffie kan bij een jarige vriendin en ook een afspraak voor morgen moet ik afzeggen. Dat is dan weer balen.

Inmiddels slaapt Elynn lekker. Medicijnen zitten erin. Sonde staat aan en het bloed loopt langzaam in. Wel wordt Elynn vannacht nog een aantal keren gecontroleerd door de verpleegkundige. Hoop dat ik kan slapen vannacht en niet zoals vorige keer bij Rob dat de zaalarts om half 3 's nachts naast het bed staat omdat ze koorts heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten