In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 13 juli 2012

Nee toch koorts!!

Midden in de nacht hoor ik iemand zeggen: Mama van Elynn. Ik wordt wakker er staat een meneer in de kamer. Hij verteld dat er toch koorts is gemeten. Dat hij zo bloed van haar gaat afnemen en haar gaat onderzoeken en dat ze gaan starten met antibiotica.

Hij gaat weer weg en ik zit voor me uit te staren. Toch koorts helaas. Elynn krijgt altijd 's nachts koorts als ik haar 's ochtends uit bed haal maar de rest van de dag zakt deze dan af.

Nu is er door nachtzuster getemperatuurd en ze heeft 39.3 gemeten. Helaas toch starten met antibioticakuur van 5 dagen.

Ik stuur rob een berichtje om 4.22 uur. De kinderarts komt terug en haalt bloed uit de PAC en onderzoekt Elynn. We vallen daarna in slaap. Wanneer de sondepomp piept is Elynn dan toch ook echt wakker. Ik heb nog contact gehad met Rob voordat hij naar zijn werk gaat. Balen.

Antibiotica wordt gelijk aangehangen. 's Ochtends krijgt ze toch weer een allergische reactie om de antibiotica.


Oma Annie gaat met Aimée naar de huisarts. Daar moet er bloed geprikt worden uit haar vinger om te kijken naar de ontstekingswaarde. Het gaat om een vingerprikje. Aimée wil er verdovingszalf op. Uiteindelijk hoeft ze niet te huilen en krijgt ze een dapperheidsdiploma. De waarde zijn goed. Geen ontsteking, maar bij koorts moeten we wel weer contact opnemen.

Oma Rini komt tijdens haar werk bij ons langs.

Oma Annie en Aimée komen na het doktersbezoek ook gezellig naar het ziekenhuis. Het zijn lange dagen in het ziekenhuis en hartstikke saai. Elynn zit in isolatie en mag de kamer niet af.

Zaalarts komt ook nog langs en onderzoekt Elynn opnieuw. Een beetje rood in linkeroor en een plekje op haar tong maar verder niets raars. Urine is ook schoon gelukkig.

Rob heeft me eind van de dag afgelost en ben ik met oma Annie en Aimée naar huis gegaan. Ben met Aimée een pizza wezen eten en een lekker ijsje. Ben erg moe. Morgen naar zwemles en dan weer richting Amc.

We worden niet overgeplaatst naar de Onco afdeling maar blijven liggen op de grote kinderen afdeling. Het is maar 1 deurtje dichterbij de lift en het is een grotere kamer. Ach het maakt ons ook niet zoveel uit.

1 opmerking:

  1. Wat balen dat Elynn toch koorts kreeg :-(
    Lijkt me zo lastig om je eigenlijk te moeten opdelen. Want natuurlijk wilde je ook graag met Aimee mee.
    Gelukkig hebben jullie hele lieve familie, die jullie graag helpen.
    Hou jullie haaks!
    Liefs, Leonie Schultz

    BeantwoordenVerwijderen