In loving memory Elynn

In loving memory Elynn

vrijdag 10 augustus 2012

vrijdag 10 augustus 2012

Gisteravond laat lees ik het blog van het andere kindje. Ik word verdrietig en moet huilen. Elynn is lekker aan het snurken dan ineens zegt ze Mama lief. Ik draai me naar haar toe maar ze slaapt gewoon verder. Ik heb het niet gedroomd, ze zei het echt. Ik krijg het warm en het voelt speciaal alsof ze me wilt troosten dat het allemaal wel goed komt. Toch blijf ik nog even huilen totdat ik in slaap val. Zelf als ik er nu over schrijf komen de tranen.

Daarom vertel ik het voorval 's middags niet aan mijn moeder. Bang om te huilen en mijn emoties te laten zien. Ik wil me groot en sterk houden dat doet mijn moeder immers ook.

We worden wakker omdat de infuuspomp piept. De kamer staat op de intercom, maar er komt niemand. Even later druk ik op de alarmbel. Het duurt zeker 30min voordat er iemand komt. Inmiddels is het echt een hele irritante alarmpiep. Sondevoeding zit er inmiddels ook helemaal in en die pomp gaat ook piepen. Gelukkig kan en mag ik die pomp wel bedienen, want deze hebben we thuis ook.

De luier is ook doorgelekt dus ligt ze in een natte bed. Eindelijk komt er een verpleegster die de infuuspomp piepvrij maakt en haar bed verschoont.

Het eten komt, maar Elynn wil er niets van eten. Ik zie op haar tong een rood puntje. Blijkbaar heeft ze hierop gebeten.

Ze gaat lekker puzzelen en kralen rijgen en verven met water.

De verpleegster komt haar medicijnen toedienen en ze moet ook even gewogen worden. Elynn weegt vandaag 17,2 kilo.

Als we aan het puzzelen zijn komen er 4 artsen binnen. Elynn wordt boos en zegt dat ze weg moeten gaan en gooit met de puzzel. Ze gaat met haar gezicht  op haar handen op de tafel zitten en wilt verder niet met ze praten.

Uit de kweek is nog steeds niets gekomen. Vandaag wordt weer bloedgeprikt.
Als Elynn nu toch weer koorts krijgt gaan ze liquor uit de Ommayadrain halen en dat onderzoeken of daar iets in zit. Verder is het gewoon afwachten en de antibioticakuur afmaken. Als ze weggaan zwaait Elynn blij.

Inderdaad komt daar later het Lab om bloed te prikken uit de vinger. De trombo's zullen wel nog steeds laag zijn want ookal zijn de buisjes gevuld de vinger blijft bloeden.

Elynn heeft aan de verpleegster gevraagd of ze naar de speelkamer mag en nadat ze contact heeft gehad met de Onco afdeling mogen we eigenlijk gelijk ernaar toe. We moeten ivm verbouwing eerst met de lift naar verdieping 7 dan de gang door naar de F toren en dan de lift naar 8. We kijken eerst of er nog post ligt, maar dat is niet het geval.

Dan gaan we naar de speelkamer. Je kan de speelkamer in 2e verdeling dmv een schuifdeur maar die gaat steeds open dat we besluiten hem maar open te laten.

Oma Rini is inmiddels ook gearriveerd. Zij was lekker met opa een paar daagjes weg dus is het leuk om oma weer te zien.
Als de speelkamer leeg is gaan we gewoon ook naar het andere gedeelte en doen we de deur dicht. Als er op een gegeven moment toch een gezin binnen komt gaan we gelijk weg terug naar de afdeling.

Antibiotica zit er inmiddels in en Elynn vraagt of ze los mag en naar buiten en dit mag gelukkig. We halen een visje, maar Elynn wil niks. We lopen een rondje om het Amc. We moeten om 3 uur terug zijn op de afdeling voor de volgende antibiotica en dat zijn we ook maar net.

Oma Rini gaat om 4 uur weg.

Als ik Elynn verschoon zie ik heel veel puntbloedinkjes (petechiën) op haar benen, voeten en eigenlijk overal wel een beetje. Zoveel heb ik er nog nooit bij haar gezien. Dit komt omdat ze dus nog steeds laag in de trombo's zit. Haar knieeen zien er ook erg blauw uit.

Elynn kijkt wat filmpjes op youtube.

Aimée is vandaag niet langsgekomen. Ze zou met oma gaan picknicken. Morgen moet ze zwemmen dus ik hoop dat ik haar wel morgenmiddag zie.

Gelukkig gaat het met Elynn veel beter. Ze heeft niet meer op bed gelegen. De hele ochtend en middag wakker geweest. Buiten ook een stuk gelopen. Ze is wel wat wankel maar dat kan ook niet anders na bijna 3 dagen alleen maar in bed te hebben gelegen.

Ze heeft wel wat melk gedronken, maar niet veel en verder een klein stukje chocolade gegeten over de hele dag. Gelukkig heeft ze een sonde en krijgt ze daar wat voeding door en genoeg vocht door het infuus.

Om half 7 werd ze ineens erg moe en is snel in een hele diepe slaap.

Rob heeft heerlijk sushi meegenomen.

Het einde van de opname is inzicht. Nog hopelijk max 2 nachtjes slapen en dan lekker naar huis. Ohhh heerlijk mijn eigen bank, bed en mijn lieve gezinnetje.

Nou hopen dat het morgen nog beter met Elynn gaat. Alleen maar stijgende lijn graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten